Det blomstrar i kundträdgården

Idag vill jag skriva om kraften i visualisering. Ni ser väl bilden med blommorna? I originalbilden är nästan varje blomma smyckad med en logotyp och tillika en kund till mig, men av respekt för mina kunder så har jag anonymiserat bilden här. Jag brukar titta på min kundträdgård ibland för att påminna mig om mitt varför. Bilden hjälper mig att stå stadigt så att jag inte springer runt på alla bollar och tappar i trovärdighet. Det är för det som växer i min kundträdgård mitt bolag finns till, inget annat.

Det är väldigt lustfyllt varje gång det klickar och en ny kund får bli en blomma. I en kundträdgård går det också enkelt att avlägsna en blomma vid behov, men det har faktiskt bara hänt en gång att jag valt att göra det. Den kunden har blivit ett hål i marken utanför bild. För det behövs några lass med fin jord, tillit, ömsesidig respekt och ett nytt frö för att jag ska våga ge dem något igen… Också en talande bild? Eller hur?

Det finns som sagt en stor kraft i visualisering. För det slog mig alldeles nyss att jag under 2025 genomfört minst ett projekt med samtliga kunder som blommar i min kundträdgård. Jag vägrar tro att det är en slump. Jag vet att det beror på att jag tagit medvetna steg och gjort medvetna val som fått både mig och mina kunder att må bra och lyckas. Och det har poppats många bubbelkorkar längs med vägen…

Jag tänker att det är dags för kundträdgården att växa, så den möjligheten kommer jag att utforska i maj när jag har skapat tid i kalendern för det.

Vad och hur visualiserar du?

Kram,
//Mia
mia@partnering.nu
070-245 77 27
www.partnering.nu

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Please reload

Vänta ...