För att bli störst gynnar i min mening varken partnering eller samhället. Och den som anser sig vara bäst blir lätt slö och bekväm. Den som är Sveriges mesta partneringentreprenör däremot är äkta inifrån och ut – någon som hela tiden ligger i framkant, fyller på, utvecklas och är orädd för att ifrågasätta ”sanningar”. Precis den potentialen ser jag hos en ny kund som jag kommer att börja jobba med till veckan. Därför sätter jag upp mitt eget manifest som en lägstanivå för min egen insats. Sveriges mesta partneringentreprenör är en garanti för mitt genuina engagemang för människorna och företaget som faktiskt ger mig ett stort förtroende att stötta dem i deras utvecklingsresa inom partnering.
Fler exempel på egna manifest som stöttar mig och därmed också mina kunder i vår gemensamma riktning framåt:
”Jag ska bjuda på en upplevelse av partnering som får er att ramla av stolarna av förundran!”
En halvdag om partnering hade kunnat bli som vilken halvdag i livet som helst. Jag skulle faktiskt kunna stå och mässa om partnering och hålla lite festliga teamutvecklingsaktiviteter i sömnen. Men det är inget pyjamasparty jag fått förtroendet att styra upp. Det här är en halvdag för att ta beställare och entreprenör till nästa nivå genom en kundupplevelse som får partnering att verkligen sätta sig i kroppen. Förundran och ”WOW!” är därför en rimlig lägstanivå för min insats.
”Om vi inte vinner med det här partneringanbudet ska jag aldrig mer vara med och utveckla ett anbud!”
Konsekvens: Jag har inte arbetat med partneringanbud på ett tag…
Effekt 1: Jag har utvecklat nya tjänster inom partnering för att kunna driva utveckling i en riktning som gynnar människa, miljö och ekonomi. Nu påverkar jag partnering och branschen från ett annat håll och det är väldigt roligt det också.
Effekt 2: Att jag tog mitt (i min mening) ansvar i ett kritiskt läge gör att jag kommer att kunna delta i partneringanbud igen – med en riktigt god magkänsla dessutom. Det känns skönt, eftersom det är föööör kul för att leva helt utan. Jag behöver bara lite mer tid…men det går bra att ställa frågan! Kanske är det just du som låser upp mig och frigör all den där inneboende potentialen som ligger och ruvar.
”Vi ska ut på föreläsningsturné runtom i Sverige!”
När jag och Milena manifesterade vår Sverigeturné hade vi typ två föreläsningar i närområdet inbokade. Men hur ska Sverigeturnén överhuvudtaget kunna hända om vi inte berättar för omvärlden att den ska hända oss? Så nu fylls det sakta på i vår föreläsningskalender…som jag pinsamt nog ser att vi inte har uppdaterat på ett tag. Det får bli nästa manifest ”Vi ska ha Sveriges mest uppdaterade föreläsningskalender!” 🙂
Mina egna manifest, i stort som smått, är mitt sätt att hålla mitt fokus på kundupplevelsen och min riktning mot ständiga förbättringar, utveckling och en bättre värld.
Vilka knep har du?